niedziela, 3 czerwca 2012

Handmadowe pręciki do kwiatków

 Następny obiecany kurs :)

Tu porównanie masy i końcowego efektu, mam nadzieję że widać że sciemniały . Oczywiście można robić dowolny kolor :D
Potrzebujemy Klej wikol , mąkę, odrobinę wody, sznureczek, tusz lub farbkę, taśmę lub piankę dwustronną.


Dolewamy odrobinę wody, ok.1/5 i tyle tuszu żeby uzyskać odpowiedni kolor.(Należy wziąć pod uwagę że kolor lekko ciemnieje) Mieszamy i dodajemy mąkę zwykłą pszenną. Konsystencja powinna być lejąca, lecz niezbyt gęsta. Niżej test jak wygląda moja. Po wyciągnięciu gwoździka z masy tworzy się niteczka.


 Zanurzamy koniec sznureczka i staramy się "nawinąć" spływającą masę. Jeśli końcówki wychodzą zbyt chude można po kilku minutach powtórzyć.
Wymyśliłam sposób który najbardziej się sprawdził. Do brzegu biurka przykleiłam piankę :) robimy najpierw jedną końcówkę szureczka , a jak wyschnie drugą. Później składamy na pół i przeciągamy nitką lub drucikiem przez środek kwiatka. Najlepiej żeby nitka miała długość minimum 5-6cm. Po przeciągnięciu nadmiar możemy obciąć.


Za pomocą drucika bardzo łatwo przeciągniemy przez otwór wiązkę pręcików.

Oczywiście będzie mi niezmiernie miło jeśli dzięki temu kursikowi uda się Wam zrobić fajne pręciki. Jeszcze milej , gdy wspomnicie słówkiem o mnie :D



CDN.

18 komentarzy:

  1. Thanks for this tutorial, it is very useful!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny sposób, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już od jakiegoś czasu przemyśliwałam, jak zrobić pręciki. A tu proszę! Podane jak na tacy - gotowy kursik! Wielkie dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio też chciałam sama zrobić pręciki, ale nic nie wymyśliłam :D Dziękuję Ci bardzo za te kursy, na pewno coś z nich wykombinuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. JESTEŚ GENIALNA!!! DZIĘKUJĘ

    OdpowiedzUsuń
  6. Niesamowity pomysł z produkcją pręcików i kwiatków. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny i pomysłowy sposób, dziękuję za kurs :) Powiedz mi tylko, czy te pręciki się nie kruszą?

    OdpowiedzUsuń
  8. Te pręciki się nie kruszą Moniu, są twarde. Nic ich nie ruszy :) no trochę przesadzam ... młotek na pewno sobie poradzi :D Oczywiście proporcje wody i mąki musicie same ustalić. Kiedy robiłam kurs używałam już otwartego słoiczka , więc mógł już ciut zgęstnieć .

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł ! Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wypróbowałam i jestem Ci bardzo wdzięczna za podzieleniem się Twoim sposobem robienia pręcików.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale gaenialna glowka! Wspanialy pomysl!

    OdpowiedzUsuń
  12. W końcu dobry sposób na pręciki!!!! Dobry to mało powiedziane - jest rewelacyjny!!! Wypróbowałam, jest super!Ogrome dzięki!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Jesteś WIELKA!!! Nareszcie konkretny sposób na swoje pręciki, a nie z CHIN !! jeszcze powiedz mi o jaki sznurek prosić w hurtowni żeby był taki sztywny i w miarę cienki. Będę wdzięczna za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  14. Pomysł jest super :) próbowałam, wychodzą bardzo fajne. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  15. Pomysł super wychodzą bardzo dobrze i szybko się robi. Wielkie dzięki 😘

    OdpowiedzUsuń